الثلاثاء، 10 نوفمبر 2020

الموديل المميزة (مروة عبدالغفور) تفتح قلبها ل(أخبار العرب) !



 كتب : حمدى محمد

الموديل المميزة (مروة عبدالغفور) تفتح  قلبها  ل(أخبار العرب) 

وعن طموحاتها 

ومن الناحيه الاخرى تتميز مروة عبدالغفور بصغر سنها وتميزها فى هذا المجال 

كموديل محجبه وتنجح من سيشن لاخر وكان معه هذا الحوار الشيق للغاية :

كنت بحلم وناس كتير شايفني ان غلط واولهم كان صحابى ال كان فيه عشره مااابنهم ولمه بعدت عنهم وركزت ف حلامي
اثبتلهم ان هما غلط وان انا حته لو احلامي مش هتنفع ف انا هحققها💙

انا فخورة بنفسي ان عرفت احقق ال نفسي فيه وقدرت اكسر ناس كانوا بيفرحوا ب اي فضحيه تحصلي او مشكله 🌺

وفرحنه بناس ل بتفراح ب فرحتي انتو اكتر نااس بتحسوسني ان اقدر اكمل

بس احب اشوف نااس ل فرحنه بيا اشوفهم ف وقت زعلي وحزني متبقوش مظهر بس.😘

سوووف ابقى ملكه بحجابى. حتى ولوا بعد حين 💪👌 سوف اظل متمسكه حتى لو الكل راهن على فشلى ف انا اعترف انه سر وسبب نجاحى 🙏🌸 فى هذه الحياه اعتراف بان الحجاب ليس مقدر ولا كان الحجاب هو اعظم حاجه فى الدنيا وهو سر نجاح وتحقيق كل احلامى 💜🙏فااللهم الثبات دائما وابدا

عاوزة بس افهم المجتمع والناس ال دايما بتقول ان الحجاب عمره ما كان عائق لأي بنت إنها تعيش حياتها و تحقق حلمها ولا كان عائق لأي بنت إنها تحافظ علي شكلها و مظهرها بحجابها.


ليه دايما الناس واخدة فكرة عن الحجاب إنه بيقيد البنت أو ممكن يكون حاجز بينها و بين حلمها أي بنت محجبة من وجهة نظري و مش عشان أنا محجبة إنها قوية بالذات لو قرار إنها تتحجب من نفسها مش إجبار من حد إنها تتحجب عشان مش سهل علي بنت إنها تستغني عن لبسها و شكلها بشعرها و حاجات كتير عشان الحجاب غير البنت القوية و لما تيجي تتحجب و تفضل محافظة علي شكلها و جمالها بالطريقة اللي ترضي بيها ربنا و نفسها مش كل محجبة معقدة. أنا محجبة و عمري ما حسيت إن الحجاب بيقيدني و لا شايفة إن في مانع إني أبقي محجبة و شكلي كويس و بعمل اللي أنا عايزاه و بحقق حلمي و حياتي ماشية بالشكل اللي أنا عايزاه. #محجبة_مش_مقيدة (فرض الله الحجاب علي المرأة المسلمة ليس كنوع من القيود عليها و إنما رمز للعفة و الطهر و الجمال الحقيقي)

عمرى ماغيرت مابدئى رغم العروض المغرية ال بتيتعرض عليا بمبالغ ضخمه










ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

جميع الحقوق محفوظة لمدونة أخبار العرب 2013