الأحد، 16 فبراير 2020

هى عيشه والا اكثر بقلم هند متولى

هى عيشه والا اكتر
****************
بقلم / هند متولى
هي عيشه والا اكتر
                     يعني ايه لما جرحي يزيد ويكبر
 ويعني ايه لو يزيد الدمع
                    دمعه والا اكتر
 في النهايه كوكتيل هموم
                     يبتدي بغنوة ميلادي
 ويزيد بعمري كل يوم
                    عشت بضحك ع الهموم
ومكمله...
                    لو لسه باقي في عمري يوم
مستحمله...
                   فاكره نفسي وانا بنت لسه
صغيره...
                   بالضفيره بيقولوا عني
مقلبظه...
                  كنت ببكي واقول لماما
هي مش فارقه معايه
                  بس كان يصعب عليه
ان ده اللي شفوه عليه...
فكنت بضحك
               بس ضحكة صعبنيه....
كنت بسكت
               وما زلت بسكت ع الاذيه...
كبرت حبه وكنت حبه
               اني الاقي ف الدنيا خير
بس شفت حياتي غير....
              ما لعبت يوم ويا العيال
ولمة العيله الجميله
              كنت اشوفها في الخيال....
واليد اللي ماسكه بيدي تعبت
               فقلت كملت....
فتعودت لوحدي امشي
              مره اطبش ومره تمشي ....
ما هي عيشه والا اكتر ..
تحياتى / هبه متولى
رائيس قسم مملكتي أ / هبه متولى
رائيس التحرير أ / حمدى محمد

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

جميع الحقوق محفوظة لمدونة أخبار العرب 2013